Strony związane z hasłem 'omega 3':

  • Omega 3 »

    Omega 3

    Większość ludzi nie spożywa dostatecznych ilości niezbędnych tłuszczów, dlatego niedobór omega-3 prawdopodobnie jest szóstym największym zabójcą Amerykanów!

    Również większość kobiet ma niedobór tych tłuszczów.

    Badanie przeprowadzone w marcu 1991r. w Klinice Mayo na 19 typowych ciężarnych o typowej diecie wykazało, że wszystkie te kobiety miały niedobór kwasów tłuszczowych omega 3. Inne badanie na kobietach Eskimoskach, w porównaniu z Kanadyjkami, wykazało niedobór omega-3 w mleku karmiących Kanadyjek.

    Jest to istotne, gdyż komórki ssaków nie są w stanie wytworzyć kwasów omega-3, dlatego płód musi otrzymać wszystkie kwasy omega-3 z diety matki. Spożycie przez matkę kwasów DHA oraz ich stężenie we krwi mają bezpośredni wpływ na poziom DHA u rozwijającego się płodu, co może wpływać na stan mózgu i oczu dziecka.

    Ponieważ płód jest zależny od diety matki jeśli chodzi o omega-3, podobnie niemowlę jest zależne od jego zawartości w mleku matki, ważne jest, aby kobiety spożywały odpowiednie ilości tego kwasu.

    Dlatego, zarówno w przypadku mężczyzn jak i kobiet, suplementy zawierające kwasy omega-3 pochodzenia zwierzęcego to jedna z najprostszych rzeczy jakie możemy zrobić dla zdrowia.

    Data dodania: 17 03 2011 · szczegóły wpisu »
  • Omega 3 »

    Omega 3

    Kiedy z diety szczurów usuwa się omega-3, w ciągu trzech tygodni stają się bardziej zalęknione, nie uczą się nowych zadań i ogarnia je panika w sytuacjach stresowych. Podobnie jest z ludźmi. Badacze z Izraela na łamach „American Journal of Psychiatry” porównywali skuteczność leczenia depresji za pomocą placebo – zwykłej oliwy z oliwek (brak omega-3) i oczyszczonego oleju rybiego (bogatego w omega-3). W ciągu trzech tygodni u ponad połowy pacjentów pijących tran depresja znacznie się zmniejszyła. Dalsze badania potwierdziły, że osoby cierpiące na zaburzenia emocjonalne oraz ciężką depresję mają bardzo niski poziom DHA (to jeden z przedstawicieli omega-3) we krwi. Dziś naukowcy są powszechnie przekonani, że tłuszcze rybie pomagają eliminować przygnębienie, brak energii, lęk, bezsenność. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź wydaje się prosta: nasza kora mózgowa jest zbudowana w 60 proc. właśnie na bazie kwasu tłuszczowego DHA (kwas dokozaheksaenowy). Dlaczego więc wiedza na temat tranu w leczeniu depresji jest tak słabo rozpowszechniona? David Servan-Schreiber w książce „Pokonać stres, lęk i depresję” wysuwa teorię: „Kwasy tłuszczowe typu omega 3 są produktem naturalnym, a więc nie podlegają opatentowaniu. W związku z tym nie stanowią obiektu
    zainteresowania kompanii farmaceutycznych, finansujących większość badań naukowych w zakresie depresji”.

    Data dodania: 10 02 2011 · szczegóły wpisu »